اشتراک مطالب

بازدید :307
شنبه 15 شهريور 1399زمان :9:56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سامانه سجامیا سامانه جامع اطلاعات مشتریانبه نوعی یک بانک اطلاعاتی برای یکپارچه سازی اطلاعات هویتی ، ارتباطی و بانکی تمامی سرمایه گذاران بورس محسوب می شود . تا قبل از راه اندازی این سامانهسرمایه گذاران باید به صورت حضوری برای ثبت نام به کارگزاری ها مراجعه می کردند ، همچنین امکان دریافت سود سهام ها به سادگی وجود نداشت . امروزه دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام و یا نقل و انتقال سهام نبوده و تمام این امکانات به صورت الکترونیکی فراهم شده است .

بعد از طراحی سامانه سجامتمام کسانی که می خواهند کد بورسی دریافت کنند لازم است ابتدا در این سامانهثبت نام کرده و سپس برای احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند . سرمایه گذاران در زمان مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت باید مدارک مورد نیازرا همراه خود داشته باشند ، در صورت نداشتن این مدارکامکان انجام احراز هویتبرای آنها وجود ندارد . در ادامه به توضیحاتی در خصوص مدارک لازم برای احراز هویت سجاممی پردازیم .



مدارک لازم جهت ثبت نام سامانه سجام

سامانه سجامتوسط شرکت سپرده گذاری مرکزی ایجاد شده و زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار اداره می شود . تمام کسانی که قصد دریافت کد بورسی و خرید و فروش در بازار بورس را دارند لازم است تا قبل از هر اقدامی ثبت نام سجامرا انجام دهند . ثبت نام در سامانه سجامدو مرحله دارد : 1- ثبت نام در سایت 2- احراز هویت.

سرمایه گذاران برای ثبت نام در سامانه سجامابتدا لازم است که وارد سایت اصلی این سامانهبه نشانی sejam.ir شده ، سپس با ورود به قسمت ثبت نام ، اطلاعات خواسته شده را تا مرحله آخر تکمیل نمایند . برای تکمیل اطلاعات لازم است ، مدارک شناسنامه ای ، اطلاعات ارتباطی و بانکی در دسترس ثبت نام کننده قرار داشته باشد همچنین ثبت نام باید تا مرحله انتهایی تکمیل شود .

1- اطلاعات شناسنامه ای: نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، سری و سریال شناسنامه

2- اطلاعات ارتباطی: آدرس محل سکونت ، محل کار ، کد پستی ، تلفن ثابت و تلفن همراه

3- اطلاعات بانکی: شماره حساب ، نام بانک ، نام شعبه ، کد شعبه و شماره شبا

بعد از تکمیل مراحل ثبت نام سجام تا 24 ساعت یک کد پیگیری به تلفن همراه شخص ثبت نام کننده پیامک می شود . نگهداری این کد پیگیری برای انجام احراز هویتالزامی است اما اگر کد پیگیری شما به هر دلیلی مفقود شود می توانید از طریق سایت آن را بازیابی کنید . همچنین با ثبت نام آنلاین در کارگزاری به صورت مستقیم و بدون پرداخت هزینه می توانید ثبت نام خود را در سجام را نیز انجام دهید .

مدارک لازم برای احراز هویت سجام

همانطور که گفته شد تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام گرفته و کسی بر صحت اطلاعاتوارده توسط ثبت نام کننده نظارتی ندارد . بنابراین منطقی است که ارسال کننده اطلاعاتبا ارائه مدارکشناسایی خود تصدیق کند که اطلاعاتارسالی توسط او صحیح و مستند بوده است .

به همین منظور بعد از تکمیل تمام مراحل ثبت نام و دریافت کد پیگیری لازم است سرمایه گذار برای احراز هویتبه دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کند . به غیر از کسانی که بعد از سال 97 متقاضی فعالیت در بورس هستند کسانی که قبل از این سال کد بورسی دریافت کرده اند نیز باید اطلاعات خود را در سامانه سجامثبت کنند . مدارک لازم برای احراز هویت سجاماز قرار ذیل هستند :

1- اصل و فتوکپی کارت ملی

2- اصل و فتوکپی شناسنامه

3- فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی ( اختیاری )

4- شماره حساب و اطلاعات بانکی ثبت نام کننده

5- آدرس و مشخصات پستی ثبت نام کننده

دقت کنید که صرف ثبت نام در سامانه سجامبرای دریافت کد بورسی کافی نیست . برای دریافت کد بورسی علاوه بر سامانه سجامباید در یک کارگزاری هم ثبت نام و احراز هویت به عمل آید . بنابراین توصیه می شود که قبل از مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت ابتدا در یک کارگزاری هم ثبت نام شود تا در هنگام مراجعه هم احراز هویت سامانه سجامو هم احراز هویتکارگزاری همزمان صورت گیرد . در مقاله زیر مدارک لازمبرای دریافت کد بورسی به طور کامل توضیح داده شده است .

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای دریافت کد بورسی

بدیهی است که مراجعه به مراکز احراز هویت سجام برای احراز هویتبا توجه به افزایش روز افزون تعداد متقاضیان فعالیت در بازار بورس ، موجب ازدحام و اتلاف وقت بسیار زیاد مراجعه کنندگان خواهد شد . به همین علت مسئولان از فراهم شدن امکان احراز هویتالکترونیکی خبر داده و اعلام کردند که به زودی این امکان از طریق سامانه سجامفراهم خواهد شد . در مقاله ذیل به طور کامل در مورد نحوه احراز هویتالکترونیکی توضیح داده شده است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای احراز هویت سجامدر کانال تلگرام سرمایه گذاریعضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینانیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینابه سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای احراز هویت سجامپاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: نحوه احراز هویت سجام

سوالات متداول

1- ✔️ مدارک لازم برای انجام احراز هویت سامانه سجام کدامند ؟

✔️ برای انجام احراز هویت سامانه سجام در دفاتر پیشخوان اصل و تصویر شناسنامه ، اصل و تصویر کارت ملی ، آخرین مدرک تحصیلی ، شماره حساب بانکی و ... لازم است که در مقاله به طور کامل بررسی شده است .

2- ✔️ آیا برای احراز هویت سامانه سجام دسترسی به کد پیگیری ثبت نام الزامی است ؟

✔️ بله ، ثبت نام کننده برای احراز هویت سجام باید با در دست داشتن مدارک و کد پیگیری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کند که توضیحات کامل آن در مقاله آمده است .

3- ✔️ صرف ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی کفایت می کند ؟

✔️ خیر ، برای دریافت کد بورسی باید علاوه بر سامانه سجام در یک کارگزاری نیز ثبت نام به عمل آید و بعد از احراز هویت در هر دو ، کد بورسی به ثبت نام کننده تعلق می گیرد که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

منبع : مدارک لازم برای احراز هویت سجام



مشاهده پست مشابه : چک برگشتی چیست و نحوه وصول آن چگونه است ؟
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
اشتراک مطالب اشتراک مطالب کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 440
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 40
  • باردید دیروز : 139
  • بازدید کننده دیروز : 138
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 640
  • بازدید سال : 4262
  • بازدید کلی : 295038
کدهای اختصاصی